Společnost Audiovector jsem založil v roce 1979, v té době pod názvem F3/LYD. Tehdy jsem už 8 let prodával reprosoustavy různých značek. Byl jsem zklamaný z toho, že některé reprosoustavy, které jsem prodával, byly schopny podávat některé aspekty hudební reprodukce perfektně, ale ne všechny. Jiné byly perfektní zase v jiných ohledech. „Existuje jeden životně důležitý aspekt, který se za celých 40 let mého vyvíjení reprosoustav vůbec nezměnil, a tím je pečlivý proces poslechu, stále a stále dokola. Popisování reprosoustav Audiovector pomocí grafů a statistických údajů pouze dokazuje to, že jsou na světové špičce. Ale až skutečný poslech dokazuje, že k vytvoření něčeho opravdu speciálního je zapotřebí víc než skvělé technologie“

Ole Klifoth,
Partner a vedoucí inženýr, Audiovector

Člen Highend Society

Nápad založit HIGH END SOCIETY a veletrh HIGH END se zrodil v roce 1981, poté co se hi-fi scéna dožadovala čistě hi-fi výstavy. HIGH END SOCIETY (Zájmové sdružení pro vysoce kvalitní spotřebitelskou elektroniku) je od té doby pořadatelem veletrhu "HIGH END", který se koná každým rokem už od roku 1982.

Dnes

Jeden příklad. Přímým nástupcem Trapezu (s několika reprosoustavami mezi tím) je model SR 6 Avantgarde Arreté. Má stejnou DNA, ovšem lepší materiály, výpočty byly provedeny počítačem, ale stojí za tím stejné uši a mozek, stejná je i základní kvalita zvuku – jen vypadá lépe a je vylepšen po všech stránkách.

Ceny jsou samozřejmě vyšší, ale pokud zohledníte inflaci (v průměru 2,5 % ročně), cena zůstává úplně stejná jako tehdy před 34 lety. Ti, kdo používají Trapez už 34 let, se mohou ze své investice radovat: 1,15 DKr na den / 0,15 Eur na den za přístup k perfektní reprodukci skvělé hudby, dnem i nocí!

Dnes jsou všechny Audiovectory postaveny podle stejných zásad a hodnot jako první reprosoustava Trapez, i když v modernizované podobě. Existuje seznam pravidel pro navrhování ideální reprosoustavy, které dodržuji (a modernizuji) od samého začátku v roce 1979. Jmenuje se „12 pravidel pro ideální návrh reprosoustavy“. Materiály jsou dnes mnohem lepší než tehdy. V současnosti například můžeme použít titanovou cívku, gumová těsnění jsou technologicky mnohem sofistikovanější a mají lepší zvuk, v membránách se používají kompozitní materiály z uhlíkových vláken, počítače změnily a optimalizovaly výpočty apod.

Někdo by mohl namítat, že je to jen otázka vkusu. To si nemyslím! V této době jsem bydlel v centru Kodaně. Měl jsem snadný přístup ke všem významným koncertním síním, jazzovým a rockovým klubům. Jinými slovy, mou referencí byla (a stále je) živá hudba. V Koncertní síni Tivoli, řada 11, uprostřed (zdaleka nejlepší místo v tomto sále). V Jazzové domě Montmartre, 3 metry od Nielse Henninga Orsteda, Dextera Gordona nebo Stana Getze, anebo v blízkosti mixpultu na moha rockových koncertech. Tvrdím, že s živou hudbou jako referencí, se mohu více přiblížit perfektnímu podání skrze měření, poslech, měření, poslech, atd., až bude zvuk absolutně správný. Moje první komerční reprosoustava Trapez získala výborné recenze a rychle se dočkala komerčního úspěchu právě z těchto důvodů.